2009-06-28

"Den enskilde medborgaren"

Klockan är exakt 22.34, jag sitter invirad i en röd filt och fryser. Mamma och pappa kollar på en Wallanderfilm där Rolf Lassgård är med. Jag och Adrian kollade på en film förut som jag sett många gånger, det är en sådan där film som man aldrig tröttnar på. Jag älskar att kolla på filmer som jag sett förut, då vet jag vad som händer och det tycker jag om. Om jag är på ett visst humör så vet jag vad för film jag ska välja. Om jag exempelvis är sugen på att kolla på en mysig, lycklig film, då vet jag vad som finns att välja på. Om man hyr en film som man inte sett förut, och man tycker efter en stunds filmkollande, att den är dålig, då bryts filmsuget och man blir besviken. Nej, jag vill se filmer jag redan sett och då valde jag och Adrian att kolla på "Den enskilde medborgaren", som Claes Eriksson från "Galenskaparna" skrivit och även är med och medverkar i, även hans bror Anders Eriksson och det kvarstående gänget från "Galenskaparna". Både jag och pappa tycker den är riktigt bra... i och för sig så är det mesta som "Galenskaparna" gjort riktigt bra. Och Adrian tyckte om filmen.
Nu sitter Adrian bredvid mig och jag skall sluta skriva, jag fick ett litet sug för att kvällsskriva lite om det vi sett och gjort på kvällen. Godnatt!

4 kommentarer:

Adrian sa...

Du är som ett litet barn som kan kolla om lejonkungen 7 gånger på en dag! Rätt så gulligt <3

Anna sa...

Adrian: Det kallas för att man har smak unge man. Lejonkungen, både ettan och tvåan är underbara filmer, men det finns såklart också Törnrosa, Askungen, Snövis, Robin Hood och allt det där som man kan kolla på 7 gånger på en dag.. inte för jag gjort det någon gång haha. Du är gullig :)

Adrian sa...

Hur kan du ha ett så brett filmregister om du aldrig vill se en ny film? ;)

Anna sa...

Adrian: Du förstår inte lilla du. Jag har fått nog på att kolla på en massa dåliga filmer och äventyra på det sättet. Jag håller mig till mitt ganska så breda filmregister som räcker gott och väl, jag älskar ju tecknade disneyfilmer, inte alla men de flesta som är Walt Disney och som är klassiska. Inget "Kejsarens nya skor" eller dylikt. Du vet vad jag gillar ;).