2009-06-24

Fred och kärlek.

Hej, jag är hemma från Peace and Love men bara för en kort tid. Jag tror nog inte att festivallivet är något för mig längre. Jag har testat det en gång förut då jag gillade det ganska så mycket. Men denna gången var bara för mycket. Jag tror att jag får räkna upp i punktform.
  • Ingen skugga över vårt tält.
  • Bastu i tältet under hela dagen.
  • Snälla men stökiga tältgrannar.. De spelade hårdrock med högsta volym precis utanför vårt tält under hela natten. Jag sov inte en blund.
  • Tråkigt att folk man planerat lite smått med inte till hundra procent ställde upp.
  • Ont i våra ryggar, då Adrian och jag burit all tung packning från tågstationen i Borlänge till campingen, som låg cirka två kilometer bort.
  • Fick stå i tre stycken riktigt långa köer i en evighet.
  • Kändes som alla var där för att supa och ha det kul på campingen endast, då jag tycker att man är där för musiken. Om man exempelvis kollar på kläderna, så hade alla exakt samma stil. Tjejerna hade kortkorta shorts och bikini-överdel, killarna antingen glassig stil eller sleazare. Ingen direkt representerade sin musiksmak. Mestadels bara hårdrockarna.
Imorgon åker jag och Adrian upp till Peace and Love igen, men vi kommer förmodligen bo på ett hotell. Vi skall vara kvar till söndag, då mamma och pappa kommer upp till Borlänge på fredag och har med sig en husvagn som vi skall bo i. Jag rent ut sagt älskar det förlslaget, för jag nästan vägrar bo i tältet som fortfarande står kvar på campingen.
Så just nu, sitter jag här i en fofölj hemma, pappa åkte precis till jobbet, Adrian sover på övervåningen och mamma är barnvakt i Tibro. Jag älskar den tysta stillheten, ingen synthmusik som poppas ut ur högtalare och det är kall luft inomhus. Underbart.

Banden som Adrian och jag skall se är bland annat Lykke Li, Mando Diao, Keane, The Sounds, Slagsmålsklubben, Anna Ternheim, Melody Club,Hello Safride, The Sountrack ot our lives, Kleerup, Timbuktu, Babyshambles, Moneybrother, Sophie Zelmani, Sugarplum Fairy, Titiyo och kanske lite aakso och kanske lite Jerry Williams och kanske lite Chris Cornell. Detta är riktigt bra band tycker jag, men en stor besvikelse är att The Kooks inte kommer dit då de ställt in sin spelning pga sjukdom. Istället erstätter Peace and love The Kooks med Johnossi. Riktigt illa tycker jag. Jag har aldrig direkt lyssnat på Johnossi och det är en stor besvikelse, arg rent ut sagt för att de inte ersätter med ett mycket bättre och större band!

Vi är i all fall hemma, utmattade, lite upprörda och ser fram emot att åka tillbaka för att se det vi kom för. Hejdå så länge.

2 kommentarer:

Adrian sa...

Fred, kärlek, fyllon och evighetsköer...

kommer du ihåg när det rann svett på dig i tältet? Några spännande minnen i alla fall! ;)

Anna Nilsson sa...

Adrian: Jag kommer ihåg väl. Det rann svett på dig med haha!