2009-06-16

"Överkokande hjärna skriver av sig sina tankar".

Jag skulle vilja få världen att se sig själv från ett annat synsätt. Kan inte helt riktigt förklara, men på sistone har jag funderat mycket på vad jag vill och arbeta med när jag slutat skolan. Jag ser inte mig i ett hem där jag städar som en tok för att få det glänsande rent. Jag ser inte mitt framtida hem som ett ställe där man kan lyxa sig och sen på jobbet agera bitchigt och allt kretsar runt det. jag vill inte arbeta inom exempelvis mode eller producera ansiktskrämer eller vad som helst som är enligt mig ytterst ytligt. Jag vill arbeta inom sådant som gör skillnad. Jag vill inte ta plats och visa att: Hej, här är jag och jag är duktig och cool!.. Nej, jag vill hjälpa och få världen gå runt och förbli grön och få djuren att leva.

När jag åker buss till skolan varje dag och jag är djupt inne i en tankegång samtidigt som det spelas musik i öronen från min I-pod, så ser jag allt som växer utanför, allt grönt och allt.. allt vackert. Jag vill göra något meningsfullt! Det låter som om jag bara babblar om struntsaker och att jag bara är i en viss "fas" i livet, men det är såhär jag känner och jag orkar verkligen inte gå djupare om på vilket sätt jag vill hjälpa världen och dylikt, det enda jag vill är att få ett meningsfullt arbete som känns bra och som jag vet hjälper andra på ett bra sätt.
Jag hoppas bara att denna känsla och tankeinställning förblir och stannar kvar några år till, så den inte blir påverkad av det yttre!

Inga kommentarer: