2009-06-24

Minst fyra skadade vid konsert

Minst fyra skadade vid konsert

Publicerat i dag. 05:56

Minst fyra människor har skadats under en konsert i Borlänge. Flera ambulanser larmades till konserten vid halv ett natten till torsdagen. Deras skador var oklara tidigt under natten.

Annons:

Trycket växte och växte under onsdagskvällen vid kanten av scen fyra på Peace & Love-festivalen, där bandet Hoffmaestro & Chraa spelade. Enligt räddningstjänstens uppgift till polisen skadades de fyra människorna mot scenkanten under trycket från den bakomvarande publiken.

- Vi fick larmet om skadorna strax före klockan ett och övervägde då att avbryta konserten. Men eftersom tillståndet för konserten gick ut kvart över ett avstod vi från att avbryta i förtid, säger Dalapolisen till TT.

Det var vid halv två fortfarande oklart exakt hur många som skadats eller hur stor publiken var.

- Vi har åtta ambulanser på plats och de kör i skytteltrafik med skadade till ett sjukvårdstält på festivalområdet, säger räddningstjänsten i Dalarna till TT.

De lättast skadade tas om hand i sjukvårdstältet men det är oklart huruvida någon behöver föras till sjukhus.

Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/minst-fyra-skadade-vid-konsert-1.897989

Ganska så galet, om man tänker efter då hur det kommer bli när de riktigt stora banden skall spela, kommer det bli mycket värre? Eller kommer alla skärpa sig och tänka på vad man gör? Jag har en känsla av att det kommer bli mycket värre. Men jag har inga planer på att stå absolut längst fram, det är ju som att be om att bli dödad. Aja, artikeln var bara något som jag såg av en slump på Dn.se och tyckte att det var värt att läsa.

Och förresten!, jag fick med en snygg reklam om en festival in i artikeln också. Jag gör reklam haha, för något som jag aldrig ens skulle gå på, dvs "Utsiktenfestival". Här är länken till deras sida. Banden faller mig inte i smaken direkt, det kommer vara lite jazz, soul, Country och dylikt. Ganska så mysigt ändå om man tänker efter.

Inga kommentarer: